Wizja: Nasze przedszkole podejmuje działania sprzyjające kształtowaniu u dzieci postaw proekologicznych oraz pozytywnych postaw wobec naszej Ojczyzny.
Misja: Mamy świadomość tego, że bardzo istotnym aspektem edukacji dziecka jest rozwijanie umiejętności dostrzegania korzyści i zagrożeń wynikających z działalności człowieka w środowisku przyrodniczym. Poprzez stwarzanie różnorodnych sytuacji edukacyjnych będziemy wspomagać dzieci w rozwijaniu szacunku do przyrody ożywionej i nieożywionej oraz w rozwijaniu świadomości konieczności ochrony środowiska przyrodniczego. Zadbamy o to, aby w naszym przedszkolu dziecko miało możliwość poszerzyć doświadczenia oraz rozwinąć zainteresowania przyrodnicze. Zmierzamy do tego, aby rozwijać u naszych przedszkolaków umiejętność podejmowania działań w celu ochrony środowiska przyrodniczego. Ponadto będziemy podejmować działania zmierzające do przybliżenia naszym przedszkolakom pojęcia "Ojczyzna" w aspekcie kulturowym, geograficznym i historycznym, a nawiązując do współuczestnictwa naszego kraju we Wspólnocie Europejskiej będziemy rozbudzać u dzieci zainteresowanie życiem ludzi w krajach Wspólnoty kształcąc postawę akceptacji i szacunku do kultury innych narodów.
Koncepcja Przedszkola nr 162 Przedszkole 162 jest placówką, która: · Bada indywidualne możliwości dzieci stwarzając im warunki do rozwijania samodzielności – diagnozuje możliwości i potrzeby dzieci. · Wspomaga i ukierunkowuje rozwój dziecka w ścisłym powiązaniu z domem rodzinnym, co znajduje akceptację i uznanie w opinii i ocenie rodziców. · Umożliwi dzieciom osiągnięcie przez nie gotowości szkolnej i dobre przygotowanie do nauki czytania i pisania. · Wspiera działania wychowawcze rodziny efektywnie z nią współpracując dla dobra dziecka. · Zapewnia atmosferę bezpieczeństwa, akceptacji i radości · Posiada bazę lokalową i dydaktyczną sprzyjającą dziecku i dostosowaną do potrzeb dzieci i rodziców · Posiada wypracowany system opiekuńczy · Kształtuje u dzieci postawę proekologiczną oraz wartości patriotyczne · Umożliwia kształcenie i doskonalenie nauczycieli wynikające z ich indywidualnych potrzeb i zadań placówki
Profil Absolwenta Przedszkola 162 Dziecko kończące edukację w naszym przedszkolu jest: · Ciekawe świata, samodzielne, zaradne (często zadaje pytania chcąc zaspokoić swą ciekawość, przejawia aktywność podejmując różne samodzielne zadania, osiągnęło optymalny dla swego potencjału rozwojowego poziom wiedzy, umiejętności, sprawności) · Rozważne, odpowiedzialne (dba o swoje zdrowie, higienę osobistą, wygląd; zna i respektuje własne prawa i obowiązki w grupie i w rodzinie; pamięta, że jego prawa kończą się tam, gdzie zaczynają się prawa innych osób, zdaje sobie sprawę z konsekwencji różnych zachowań własnych i innych osób). · Uczciwe (szanuje własność swoją i cudzą, nie kłamie). · Grzeczne, szanujące innych (zna i stosuje obowiązujące normy kulturalnego zachowania; nie używa brzydkich słów; szanuje innych ludzi, ich odmienność, np. niepełnosprawność)
Absolwenci przedszkola są stymulowani do osiągnięcia dojrzałości szkolnej w następujących obszarach: Dojrzałość społeczna: · dobry poziom adaptacji; · zdolność do nawiązywania prawidłowych relacji społecznych; · samodzielność i aktywność; · przestrzeganie norm współżycia, koleżeńskość. Odporność emocjonalna: · zdolność do obdarzania uwagą i porozumiewania się w zrozumiały sposób /słuchają i wypowiadają się · w różnych sytuacjach; · umiejętność pokonywania trudności; · umiejętność znoszenia porażek i korygowania swego zachowania; · podejmowanie zadań na swoją miarę i realizowanie ich do końca. Motywacja do nauki: · rozbudzenie poznawcze, chęć do podjęcia nauki; · zdolność odczuwania satysfakcji z samodzielnego wykonania zadań oraz z własnych osiągnięć; · posiadanie wyobrażenia na temat obowiązków wynikających z roli ucznia. Opanowanie kluczowych umiejętności i sprawności decydujących o gotowości szkolnej dzieci w zakresie: · autoprezentacji własnej osoby i umiejętności; · swobodnego wypowiadania się; · analizy i syntezy wyrazów; · percepcji wzrokowej; · interesowania się czytaniem i pisaniem - gotowość do nauki czytania i pisania, sprawnego liczenia, wykonywania prostych działań matematycznych, sprawności graficznej i ruchowej. |